Akreditováno MŠMT pod č. j. 688/2023-1-23.
Poplatek za kurz je možné hradit z šablon.
Nestačí ti se v oboru zážitkové pedagogiky jen orientovat, ale chceš její výchovné praxi rozumět jako pokročilý odborník? Pak právě na tebe čeká tento akreditovaný kurz. Rozšíří a prohloubí tvé znalosti z předchozí akce, aktivně zapojí celou tvou osobu a posune nejen tvé psychické, ale i ty fyzické limity. Prožij si vše na vlastní kůži, zdokonal se ve formulaci cíle programu a nauč se z počáteční idey vytvořit dramaturgicky ucelený program. Získej větší nadhled, odstup, a sdílej své dosavadní zkušenosti s ostatními. Vystup v roli lektora a postav se tváří v tvář nepředvídatelným situacím, které mohou kdykoli během programu nastat. Zdokonal se a připrav se poradit si za každé situace. Zblízka se seznámíš s reflexí, naučíš se ji řídit a vést. Nahlédni za oponu přípravné i realizační části programu, diskutuj, uč se od druhých. Po těchto dnech domů odjedeš motivovaný a inspirovaný nejen do práce.
Kurz Úvod do zážitkové pedagogiky 2 je určen POUZE pro absolventy kurzu Úvodu do zážitkové pedagogiky 1 a je realizován s doporučeným časovým odstupem.
zformulovat záměr-téma-cíl programu (od pouhé počáteční myšlenky)
vytvořit dramaturgicky ucelený program
využívat nově naučené techniky a dovednosti při přípravě i realizaci programů
popsat nepředpokládané situace během programu (myslet dopředu)
dokázat zařadit a vést reflexi
shrnout nově nabyté zkušenosti a umět je přenést do vlastní práce
již absolvoval kurz Úvod do zážitkové pedagogiky 1
chce porozumět problematice zkušenostního učení do hloubky a nespokojí se s obecným seznámením
chce umět tvořit propracované programy a aktivity na jakékoli téma, a kdykoli
je otevřený sdílet, ale i respektovat postřehy, zkušenosti a techniky druhých
si zakládá na praxi a chce si vyzkoušet organizovat a realizovat program naostro
je připraven slyšet nové informace ne jako kritiku, ale jako doporučení ke zlepšení
Setkání na místě předchází domácí příprava, která se skládá ze sedmi teoretických klíčových oblastí, jež jsou vybrány pro účel tohoto kurzu. Každá klíčová oblast je účastníkovi zaslána vždy elektronicky a s časovým odstupem (rozesílání probíhá v průběhu dvou měsíců před kurzem). Součástí každého rozesílaného emailu je, jak seznam doporučené literatury k tématu, tak i konkrétní kapitoly z klíčových publikací, se kterými by se měl seznámit a které vyžadují jeho pročtení (před nájezdem na kurz). Výše zmiňovaná aktivní příprava je předpokladem k fyzické účasti na samotném kurzu.
Přípravná část
Část začíná ohlédnutím se za prvním kurzem. Na základě doporučených a prostudovaných materiálů se účastníci v rámci společné diskuze sjednotí na záměru, tématu a cíli jejich vlastního programu, který bude následující dny realizován. Během tohoto procesu mají možnost si sami projít různými fázemi, které jsou součástí tvorby programu, ale také se přímo konfrontovat s názory a pohledy ostatních. Jakmile je určena jasná osnova vlastního programu, začíná práce v týmech. Každý tým je obeznámen s úsekem, který má vytvořit. Tým má k dispozici materiální zázemí a teoretické publikace. V průběhu přípravy jsou týmům k dispozici neustálé konzultace s lektory. Na konci této části jsou s každým realizačním týmem pořízeny audio záznamy, ve kterých týmy sdělují očekávání (např. jakým způsobem aktivita naplní cíl, jak bude působit na účastníky aj.).
Realizační část
Po uplynutí přípravné části nastává část realizační. Zde se každý zhostí nejen role organizátora svého programového úseku, ale i role účastníka u zorganizovaných aktivit druhými. Po uvedeném programovém úseku se jeho organizátoři učí vést ohlédnutí (reflexi) pro zbytek účastníků. Supervizoři (garanti kurzu) reflexi zakončují vždy závěrečným zhodnocením, všichni si poslechnou také nahrané audiozáznamy k dané oblasti (pro komparaci). Posledním bodem každého dne je tzv. uzavírací aktivita (jež slouží ke sdílení aktuálních pocitů přítomných) a díky které supervizoři zakončují kompletní denní program.
Po ukončení realizační části následuje finální zhodnocení celého programu. Účastníci propojují vlastní pocity z jednotlivých aktivit s vytyčenými cíli, to vše v kontextu dramaturgických principů a metod. Jednotlivec má tak možnost najít odpověď na otázku, jak úspěšně bylo cíle dosaženo, konfrontuje realitu se svými odhady, očekáváními a přirozeně reflektuje uplynulou práci.
Areál Rekreační středisko Růžená se nachází v zapomenuté oblasti jižních Čech, asi 10 km od Milevska směr Sedlec-Prčice, na břehu rybníka Pařezitý. Zde je zajištěno pohodové koupání. Rybník je dobře přístupný z pláže, která leží v bezprostřední blízkosti areálu. V areálu se nachází hřiště na volejbal a fotbal, okolí nabízí ideální prostor pro hry v přírodě, koupání a sportovní vyžití.
Chatky po 4 až 6 osobách. V chatičkách jsou k dispozici pokrývky, polštáře a čisté ložní prádlo. Splachovací WC, sprchy, teplá voda v hlavní budově.
Adresa
RS Růžená
399 01 Milevsko
mapa zde