Úvod do zážitkové pedagogiky 2

Akreditováno MŠMT pod č. j. 688/2023-1-23.

Poplatek za kurz je možné hradit z šablon.

Nestačí ti se v oboru zážitkové pedagogiky jen orientovat, ale chceš její výchovné praxi rozumět jako pokročilý odborník? Pak právě na tebe čeká tento akreditovaný kurz. Rozšíří a prohloubí tvé znalosti z předchozí akce, aktivně zapojí celou tvou osobu a posune nejen tvé psychické, ale i ty fyzické limity. Prožij si vše na vlastní kůži, zdokonal se ve formulaci cíle programu a nauč se z počáteční idey vytvořit dramaturgicky ucelený program. Získej větší nadhled, odstup, a sdílej své dosavadní zkušenosti s ostatními. Vystup v roli lektora a postav se tváří v tvář nepředvídatelným situacím, které mohou kdykoli během programu nastat. Zdokonal se a připrav se poradit si za každé situace. Zblízka se seznámíš s reflexí, naučíš se ji řídit a vést. Nahlédni za oponu přípravné i realizační části programu, diskutuj, uč se od druhých. Po těchto dnech domů odjedeš motivovaný a inspirovaný nejen do práce.

Kurz Úvod do zážitkové pedagogiky 2 je určen POUZE pro absolventy kurzu Úvodu do zážitkové pedagogiky 1 a je realizován s doporučeným časovým odstupem.

Úvod do zážitkové pedagogiky 2

  • 1. 05. - 4. 05. 2025
    4 dny
    11 310 Kč

CÍLE KURZU JSOU

zformulovat záměr-téma-cíl programu (od pouhé počáteční myšlenky)

vytvořit dramaturgicky ucelený program

využívat nově naučené techniky a dovednosti při přípravě i realizaci programů

popsat nepředpokládané situace během programu (myslet dopředu)

dokázat zařadit a vést reflexi

shrnout nově nabyté zkušenosti a umět je přenést do vlastní práce

KURZ JE VHODNÝ PRO JEDINCE, KTERÝ

již absolvoval kurz Úvod do zážitkové pedagogiky 1

chce porozumět problematice zkušenostního učení do hloubky a nespokojí se s obecným seznámením

chce umět tvořit propracované programy a aktivity na jakékoli téma, a kdykoli

je otevřený sdílet, ale i respektovat postřehy, zkušenosti a techniky druhých

si zakládá na praxi a chce si vyzkoušet organizovat a realizovat program naostro

je připraven slyšet nové informace ne jako kritiku, ale jako doporučení ke zlepšení

Popis kurzu

Setkání na místě předchází domácí příprava, která se skládá ze sedmi teoretických klíčových oblastí, jež jsou vybrány pro účel tohoto kurzu. Každá klíčová oblast je účastníkovi zaslána vždy elektronicky a s časovým odstupem (rozesílání probíhá v průběhu dvou měsíců před kurzem). Součástí každého rozesílaného emailu je, jak seznam doporučené literatury k tématu, tak i konkrétní kapitoly z klíčových publikací, se kterými by se měl seznámit a které vyžadují jeho pročtení (před nájezdem na kurz). Výše zmiňovaná aktivní příprava je předpokladem k fyzické účasti na samotném kurzu.

 

Přípravná část

Část začíná ohlédnutím se za prvním kurzem. Na základě doporučených a prostudovaných materiálů se účastníci v rámci společné diskuze sjednotí na záměru, tématu a cíli jejich vlastního programu, který bude následující dny realizován. Během tohoto procesu mají možnost si sami projít různými fázemi, které jsou součástí tvorby programu, ale také se přímo konfrontovat s názory a pohledy ostatních. Jakmile je určena jasná osnova vlastního programu, začíná práce v týmech. Každý tým je obeznámen s úsekem, který má vytvořit. Tým má k dispozici materiální zázemí a teoretické publikace. V průběhu přípravy jsou týmům k dispozici neustálé konzultace s lektory. Na konci této části jsou s každým realizačním týmem pořízeny audio záznamy, ve kterých týmy sdělují očekávání (např. jakým způsobem aktivita naplní cíl, jak bude působit na účastníky aj.).

 

Realizační část

Po uplynutí přípravné části nastává část realizační. Zde se každý zhostí nejen role organizátora svého programového úseku, ale i role účastníka u zorganizovaných aktivit druhými. Po uvedeném programovém úseku se jeho organizátoři učí vést ohlédnutí (reflexi) pro zbytek účastníků. Supervizoři (garanti kurzu) reflexi zakončují vždy závěrečným zhodnocením, všichni si poslechnou také nahrané audiozáznamy k dané oblasti (pro komparaci). Posledním bodem každého dne je tzv. uzavírací aktivita (jež slouží ke sdílení aktuálních pocitů přítomných) a díky které supervizoři zakončují kompletní denní program.

 

Po ukončení realizační části následuje finální zhodnocení celého programu. Účastníci propojují vlastní pocity z jednotlivých aktivit s vytyčenými cíli, to vše v kontextu dramaturgických principů a metod. Jednotlivec má tak možnost najít odpověď na otázku, jak úspěšně bylo cíle dosaženo, konfrontuje realitu se svými odhady, očekáváními a přirozeně reflektuje uplynulou práci.

Časový harmonogram

Den první

18.00 hod. příjezd, uvítání, ubytování

18.00−19.00 hod. program

19.00−20.00 hod. večeře

20.00−23.00 hod. program

Den druhý

8.00−9.00 hod. snídaně

9.00−17.00 hod. program (s časem na oběd a přestávkou)

17.00−18.00 hod. večeře

18.00-21.00 hod. program

Den třetí

8.00−9.00 hod. snídaně

9.00−16.00 hod. program (s časem na oběd a přestávkou)

16.00−17.00 hod. večeře

17.00−20.00 hod. program

Den čtvrtý

8.00−9.00 hod. snídaně

9.00−15.00 hod. program (s časem na oběd a přestávkou)

14.00−15.00 hod. program

15.00−16.00 hod. uzavření programu

16.00−17.00 hod. balení, odjezd

*Uvedený harmonogram je pouze orientační. Akreditovaný čas samotného programu je 32 výukových hodin.

AREÁL RŮŽENÁ

Popis areálu

Areál Rekreační středisko Růžená se nachází v zapomenuté oblasti jižních Čech, asi 10 km od Milevska směr Sedlec-Prčice, na břehu rybníka Pařezitý. Zde je zajištěno pohodové koupání. Rybník je dobře přístupný z pláže, která leží v bezprostřední blízkosti areálu. V areálu se nachází hřiště na volejbal a fotbal, okolí nabízí ideální prostor pro hry v přírodě, koupání a sportovní vyžití.

Typ ubytování

Chatky po 4 až 6 osobách. V chatičkách jsou k dispozici pokrývky, polštáře a čisté ložní prádlo. Splachovací WC, sprchy, teplá voda v hlavní budově.

Adresa

RS Růžená
399 01 Milevsko
mapa zde